Deneyimlerim

Arel Üniversitesi Hakkında Düşüncelerim

İlk okul, Orta okul, Lise veee beklenen Üniversite. 12 yıl okudum üniversite zamanı geldi 1 yıl da istediğim bölüm için hazırlandım ve okul hayatına atıldıktan  13 yıl sonra Üniversiteye geçtim. Hayaller, umutlar, o kadar çaba(çabalamadım) her şey bumu yani? Üniversiteye geçecekler için bir heyecan ve yanlış tercihler mutlaka olacaktır daha önceden belirlediğiniz bir hedef yoksa. Benim hedefime uzak kaldığı için Arel bayağı zorlandım diyebilirim. Üniversiteye daha geçmediyseniz lisenin keyfini iyi çıkartın.

1)Tercih Zamanı

İstediğim bölüm olmadı, zaman kaybetmemek için bir bölüm seçmem gerekiyordu. Günlerce ne seçeyim, hangi mesleğin geleceği var derken bir halt bulamadım. Baktım olacak gibi değil tercih zamanının son 3-4 saati nereden esti kafama hatırlamıyorum gittim Uçak Teknolojisi bölümünü tercih yaptım. Tüm listeyi İstanbul’daki üniversitelerle doldurdum. Artık zaman kaybetmemek için mecbur tercih yaptım. Ya herro ya merro.

2)Tercih Sonrası

Tercih sonuçları açıklandı çok heyecanlıyım dersem yalan olmaz azda olsa bir heyecan var. Çıka çıka Arel üniversitesi çıktı bana. O kadar üniversite yazarken niye Arel çıktı 🙁 niye yazdın diyenler vardır. Tercih listesini doldurmak için. Ben oturuyorum Samandıra’da bana çıkan okul Sefaköy 😀 :D. Okula gidip gelmem 5-6 saati buluyor. Okula gidene kadar mevsim değişiyor, Günler, gün atlıyor. Ama zaman kaybetmemem gerekiyor o yüzden artık Arelliyim.

3)Okul Zamanı

Çok heyecanlıyım 😀 😀 İlk 1-2 hafta herkes cool, playboy kimse kimseyi tanımadığı için palavralar taramalı tüfek gibi art arda atılıyor. 2. hafta sonunda herkes birbirini azda olsa çözüyor ve arkadaş ortamları kurulmaya başlanıyor. Üniversite havası yok, Tepekentte var mış. 🙂 🙂 Marketten bozma, dershane ortamında biraz rahat bir yer ilk izlenimler.20 kişinin aynı anda sığdığı bahçeye sık, sık çıkarak okulda takılıyoruz. Derslere girilmediğinde başka gidilecek bir yer yokmuş gibi herkesin biraz zaman geçirene kadar birşey zannettiği o meşhur camlı cafe’de 1 liralık çay içip 5 saat oturuyoruz. Bir sürü kulüp ıvır zıvır şeysi var. Onlara hiç bulaşmayın bu önemli çünkü kulüp kurucuları ve 3-4 yancısının kendilerinin reklamlarını yapmaktan başka bir aktifiteleri yok. Saçma sapan şeylerin kulüplerini kurup 3-4 kişi yeni bir devlet kurmuşlar gibi bir birlerini poh pohluyorlar. Bu tüm sene devam ediyor.

4)Ders, Sınav Falan Filan

Derslerde genel anlamda herkes uyur. Derslerden hiçbir şey anlamıyorsunuz ve bildiklerinizi unutuyorsunuz. Zaten okula kırtasiyeyi ayakta tutmak için gelmişiz. Tüm derslerde vize ve final notları bırakılıyor, her ders için ayrı para verip almanız gerekiyor. Vizeye ve Finale girerken en üst düzeyde kontroller alınıyor. Bazen 1, bazen 2, bazen 3 hocanın girdiği sınavlarda aksiyon dolu dakikalar yaşıyorsunuz. Ama hiç korkmayın her türlü çekersiniz kopyayı. 😀 😀

5)Arel Nedir? Ne Değildir?

İyidir, güzeldir. Ama belli bir hedefiniz, geleceğiniz ve kariyer hedefleriniz varsa başka bir seçim hakkınız yoksa Areli seçebilirsiniz. Okul ortamında ilerisi için bir hedefi olan kimse yok. Üniversite okuyorum demek için okuyor 10/9. Birçok kişinin alakası yok üniversiteyle. Kim daha çok birbirine sıkacak onun yarışı içindeler. Eğer düzgün çalışkan ve hedefleri olan biriysen ve Arele geldiysen artık sende sıradan bir öğrencisin. Okulun tek ve en çok beğendiğim yanı hocaları. Koca okulda bir tek hocaları beğeniyorum. Belki de çok yüz göz olmadığımız içindir. Kadrosu genel anlamda sağlam. Hocaların tümü başka mesleklerden gelme. Birkaçını yazacak olursam. Albay, Binbaşısı, Teknoloji uzmanı, Sivil Havacılık Memuru, Hostes vs. diye gidiyor. Üniversite ortamında çok değişik olacam, çok havalı olacam diyen varsa o dediğiniz Arel’de olmuyor onlar diğer üniversitelerde öyleymiş. Krolar, Kezolar birbilerini ağırlarlar. Krocanlar ve Kezocanlar var ki okulun tamamına yerleşen değişik bir tür. Birbirlerini gördüklerinde Arizona Kertenkelesi gibi çiftleşme dansı yapmaya başlıyorlar. Kızlar olmayan havadan bile havalanarak yürüyorlar, en çirkini mile Megan Fox edasında. Erkekler’de her gün bir aksiyonun içinde, ticaret erbabı, yapamadıkları hiçbir iş yok, her konuda en az 1 fikirleri var, kimse onlardan daha iyi bilemez, onlar en yakışıklı oldukları için tüm kızlarda onlara bakıyorlar.

Yazılabilecek çok şey var ama kasmadan kaba taslak bir şeyler söylemek istedim. Sadece bu kadar değil. Hayattan soğumak isteyenler Arel’e gelip ne demek istediğimi anlasınlar.

Article written by Ugur

Fenerbahçeli, İnternet Reklamcısı, Anarşist bir yapıya sahip. Atatürkçü düşünen. Sosyalist. Falan Filan..

This Post Has 10 Comments

  1. Nurhayat

    Gözlemlerinizi çok iyi açıklamışsınız teşekkür ederim..

  2. Kemal Sunal

    Özel üniversitelere hiçbir zaman ısınamadım nedense… Ama haksızlık da etmemek lazım zevkler ve yaşayış tarzı tartışılmaz.

  3. Davut Şahin

    bende serçim edecektim ama uzak diye tercih etmedim, tercih yapacaklar için yol göterir.

  4. Daykan

    Arel üniversitesini tercih edecekler için güzel bir yazı olmuş. eline sağlık

  5. Ayhan Ercan

    Üniversite iyidir 🙂 özellikle kizlar varsa çok iyidir 🙂

  6. Onur Çetin

    Verdiginiz bilgiler için teşekkür ederim gayet bilgilendirici bir yazı olmuş

  7. Ali yıldız

    Benimde sevdiğim bir üniversite bakalım gelirse okurum burda

  8. Sonat Kırçı

    Ben de bu üniversiteye gitmeyi planlıyordum. Bilgi verici gözlemler olmuş teşekkürler.

  9. Enes Abdülkadir

    hergün yeni bir üniversite açılıyor ama bunun özeligide ayrı.

  10. Mehmet Er

    2 tane bitti üçüncüye alırlar mı ki acep ? bir üçüncü bize bişi katar mı. Özel üniversite değil mi bu?

Bir Cevap Yazın